.png)
Utbildning | Amili Create
Introduktion till Amili Create

För dig som börjar fakturahanteringen genom att registrera fakturor manuellt via Amili Create så finns det två gränssnitt att hålla reda på:
1. Amili Create (create.amili.se)
Amili Create är en portal med funktionalitet avgränsad till att registrera fakturor manuellt.
Det är i Amili Create du gör inställningarna av vad du vill att dina fakturor ska innehålla (artikeltyper, artiklar och eventuellt fakturatexter). Detta sätter grunden för vad du kan fakturera, men sedan också hur du i efterhand kan följa upp hur mycket du sålt inom tex en artikeltyp.
Det är sen även i Amili Create som du gör själva faktureringen. Du registrerar varje faktura manuellt och skickar ut till kund.
2. App Amili (app.amili.se)
Amili är plattformen där du följer dina ärenden, fattar beslut och kommunicerar med våra specialister. Amili har många olika funktioner för att effektivisera din fakturahantering. Alla fakturor som ni skapat i Amili Create kan därefter följas och hanteras vidare i Amili.
I Amili kan du:
- Se status på dina ärenden. Du ser enkelt om fakturan är betald eller om den har gått vidare till påminnelse.
- Se historik. Du får svar om om din kund har ansökt om anstånd, amorteringsplan, etcetera.
- Se transaktioner. Här hittar du information om inbetalningar på ett ärende.
- Utföra åtgärder. I Amili kan du återkalla/makulera en faktura, ge anstånd, etcetera.
- Ställa frågor om ett ärende till oss på Visma Amili i inloggat läge.
- Ta ut statistik för att fatta datadrivna beslut.